DB Schenker spouští novou kamionovou linku z Číny do ČR

DB Schenker spouští novou kamionovou linku z Číny do ČR.
Námořní a železniční kapacity už nestačí

(Praha, 22. června 2021) Přepravy zboží z Asie do Evropy se dlouhodobě potýkají s nedostatkem přepravních kapacit na železnici a přetíženými námořními terminály. DB Schenker proto v květnu spustil novinku v podobě kamionové linky z Číny do České republiky. Zákazníci o alternativní možnost přepravy z Číny projevili velký zájem.

Většina přeprav z Číny do Evropy se historicky realizovala námořní cestou. V období pandemie s růstem poptávky po těchto přepravách stejně rostla i jejich cena, která je nyní na historických maximech. Kvůli přetíženým námořním terminálům také zásilky nabíraly velká zpoždění. Řada tamějších výrobců proto své zboží přesunula z lodí na vlaky. Železniční přepravy však také brzy narazily na své kapacitní limity, k čemuž negativně přispěly nespolehlivé jízdní řády, nedostatek železničních kontejnerů nebo omezení přeprav některých typů zboží.

Logistická společnost DB Schenker proto zákazníkům nově nabízí přímou kamionovou linku z Číny, která do České republiky vede po prověřené trase přes Rusko, Bělorusko a Polsko. V Číně přepravu zajišťuje lokální dopravce, který zásilku doveze na hranice s Ruskem, kde je během jednoho dne přes celní sklad přeložena na kamion. Ten následně zboží doveze až na vykládku zákazníkovi do ČR. Po celou dobu probíhá přeprava v rámci mezinárodní sítě DB Schenker.

Standardní přeprava o objemu 33 palet s maximální hmotností 22 tun trvá 2 týdny a je vhodná pro široké spektrum zboží. Při těchto přepravách je pouze nutné počítat se zamluvením slotu pro překládku na hranicích s předstihem cca 2-3 týdnů. Pak již kamion jede přímo bez dalšího zdržení na hranicích. Hlavní preferovaná přepravní trasa dlouhá přes 13 000 km vede přes hraniční přechod Manzhouli/Zabajkalsk, další možností vhodnou pro přepravu lithiových baterií je trasa přes čínsko-kazašský přechod Alaskanou/Dostyk.

„Zvláštní doba si žádá nestandartní řešení. Vzhledem k vytížení obvyklých přepravních cest z Číny je na trhu o tuto alternativu velký zájem. Doufáme, že se kamionová linka z Číny stane součástí standardní nabídky, která částečně usnadní toky zboží z celé jihovýchodní Asie do střední Evropy,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker v České republice.

 

Profil DB Schenker

DB Schenker je jedním z předních světových poskytovatelů integrovaných logistických řešení a globálních spedičních služeb. Zajišťuje mezinárodní výměnu zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy. Je specialistou na řízení dodavatelského řetězce a poskytování komplexních logistických řešení – od přeprav, skladování a distribuce až po řízení toku informací. Celosvětovou síť DB Schenker tvoří přes 2100 poboček ve vice než 130 zemí, kde dohromady zaměstnává téměř 77 tisíc spolupracovníků.

V České republice má DB Schenker prostřednictvím SCHENKER spol. s r. o. silné zastoupení – 2200 kvalifikovaných spolupracovníků na 22 pracovištích po celé České republice. Díky tomu dokáže být svým zákazníkům a obchodním partnerům co nejblíže a pružně reagovat na jejich požadavky. Při poskytování služeb společnost dbá na ochranu životního prostředí a zdrojů. Rovněž přebírá aktivní roli při utváření sociálního a ekonomického prostředí a snaží se přinášet užitek nad rámec společnosti.

www.dbschenker.com/cz-cs/